مشکلی در تخصیص و تامین ارز دارو وجود ندارد

عضو هیات مدیره انجمن اقتصاد دارویی ایران اعلام کرد که طبق آخرین آمار از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و ۷۶۲ میلیون دلار به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شده است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، حسام‌الدین شریف‌نیا، به بررسی تخصیص و تامین ارز واردات دارو و تجهیزات پزشکی توسط بانک مرکزی پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه ما در حال حاضر مشکل تخصیص ارز نداریم و بانک مرکزی ارز مورد نیاز را چه بسا بیشتر از گذشته تامین کرده و روند تامین و تخصیص بهتر از قبل توسط دولت در حال انجام است.
وی ادامه داد: طبق آخرین آمار از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و ۷۶۲ میلیون دلار به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شده و این در حالی است که سال گذشته در مجموع ۲.۶ میلیارد دلار به واردات دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یافت.
شریف‌نیا با بیان اینکه خللی در فرآیند تامین و تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی وجود ندارد، بیان کرد: تنها مساله در این زمینه این است که بسیاری از شرکت‌ها نقدینگی لازم برای دستیابی به این ارز را ندارند و در نتیجه ممکن است سهمیه خود را از دست بدهند، اما مقرر شده با سایر روش‌های تامین مالی این مشکل نیز در اسرع وقت برطرف شود.

کد خبر 76611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =